Nieuws

Verruimde vergoeding
vaste reiskosten verlengd
tot 1 juli 2021

25 maart 2021

Verruimde fiscale mogelijkheid vaste reiskostenvergoeding verlengd tot 1 juli 2021

De coronamaatregel van het door mogen laten lopen van de vaste en onbelaste reiskostenvergoeding wordt voorlopig doorgezet; de regeling is nu verlengd tot 1 juli 2021. Voorwaarde is nog steeds dat de betreffende werknemers deze vergoeding al vóór 13 maart 2020 ontvingen.

Met ingang van 1 juli 2021 geldt het ‘normale’ fiscale regime (weer) ten aanzien van het vergoeden van reiskosten voor woon-werkverkeer. Werkgevers dienen dan het reispatroon van de medewerkers opnieuw in kaart te brengen en eventuele veranderingen te toetsen aan de fiscale regelgeving (bijvoorbeeld de 36-wekeneis) en na te gaan of zij nog een vaste vergoeding kunnen geven. Ook mogen thuiswerkdagen vanaf deze datum niet langer als reisdagen worden aangemerkt.

Voor vragen kun je contact opnemen met je contactpersoon van de salarisadministratie binnen je organisatie.

Verruimde fiscale mogelijkheid vaste reiskostenvergoeding verlengd

De verruimde fiscale mogelijkheid vaste reiskostenvergoeding is verlengd tot 1 april 2021.

Door de coronacrisis mochten werkgevers gedurende 2020 de vaste reiskostenvergoeding door laten lopen. Deze regeling wordt voorlopig doorgezet, eerst al tot 1 februari 2021, maar nu tot 1 april 2021. In eerdere berichtgeving van de PO-Raad in april 2020 stond vermeld, dat je gedurende het jaar 2020 een vaste reiskostenvergoeding voor woon- werkverkeer onbelast mocht
doorbetalen. Dit mocht ook als medewerkers gedurende het jaar minder of helemaal niet meer van en naar het werk reisden. Deze uitzondering was gemaakt in verband met de bijzondere tijden als gevolg van de Coronacrisis.

Met ingang van 1 april 2021 geldt het ‘normale’ fiscale regime (weer) ten aanzien van het vergoeden van reiskosten voor woon-werkverkeer. Werkgevers dienen dan het reispatroon van de medewerkers opnieuw in kaart te brengen en eventuele veranderingen te toetsen aan de fiscale regelgeving (bijvoorbeeld de 36-wekeneis) en na te gaan of zij nog een vaste vergoeding kunnen geven. Ook mogen thuiswerkdagen vanaf deze datum niet langer als reisdagen worden aangemerkt.

Voor vragen kun je contact opnemen met je contactpersoon van de salarisadministratie binnen je organisatie.Voor vragen of meer informatie:
René de Haan
salarisadministrateur
06 27 38 28 80
r.dehaan@preadyz.nl

Rene de Haan

mrt 23 2021

Webinar op 13 april: Innen schoolkosten met WIS Collect

Lees meer →

mrt 21 2021

Onderhandelingen COA PO doorgelicht

Lees meer →

mrt 23 2021

Definitief einde levensloopregeling

Lees meer →

mrt 22 2021

IPAP Loyalis Arbeidsongeschiktheidsverzekering 2021

Lees meer → Meer nieuws

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de Preadyz Update

!

!

!

Terms and Conditions checkbox is required. Inschrijven Something went wrong. Please check your entries and try again.

Bekijk eerder verzonden Preadyz Updates en andere berichten:

(Het kan zo zijn dat sommige links naar artikelen in het archief met nieuwsbrieven niet meer actueel zijn en niet meer werken.)