Nieuws
Klantverhaal Preadyz voor Visma|Raet
2 november 2020


Visma|Raet heeft in haar nieuwsbrief aandacht geschonken aan de relatie met Preadyz en daar een artikel over geschreven. Klik op de foto om het artikel te lezen op de website van Visma|Raet of lees door onder de foto.
Lees hier het klantverhaal van Preadyz voor Visma|Raet
© tekst door Visma|Raet
Preadyz werd op 1 januari 2016 opgericht door Jan Hofstra en Gerjan Heerkes. De filosofie was vanaf de start helder, vertelt Jan Hofstra: “Wij noemden ons vanaf het begin dienstverlener en geen administratiekantoor. Dat geeft al sterk aan waar we voor staan. Wij vonden het administratiekantoor als concept verouderd. Centraal staan wat ons betreft ontzorgen en faciliteren. Wij maken gebruik van de cloud software van Visma, waarmee we handmatig werk zoveel mogelijk automatiseren. De tijd die hierdoor vrijkomt kunnen onze mensen inzetten voor advies aan de klant. De scholen zelf kunnen ook efficiënter werken, waardoor zij zich focussen op het primaire proces: goed onderwijs verzorgen.”
“Wij vonden het administratiekantoor als concept verouderd. Centraal staan wat ons betreft ontzorgen en faciliteren. Wij maken gebruik van de cloud software van Visma, waarmee we handmatig werk zoveel mogelijk automatiseren.”
Het ontzorgen komt in alle onderdelen van de dienstverlening terug. Gerjan Heerkes: “De eindgebruiker staat centraal, de schooldirecteur, maar ook zijn of haar medewerkers. Vanuit die gedachte zorgen wij zoveel mogelijk dat informatie maar één keer hoeft ingevoerd te worden. Wij zorgen voor een goede integratie tussen de verschillende systemen en processen en dat maakt het werk voor de gebruiker overzichtelijker en eenvoudiger. Bovendien krijgen onze klanten met single sign on (SSO) toegang tot alle applicaties.”
"De eindgebruiker staat centraal, de schooldirecteur, maar ook zijn of haar medewerkers."
Om optimaal invulling te geven aan deze ambitie werkt Preadyz intensief samen met leveranciers zoals Visma die op dezelfde manier streven naar klantvriendelijkheid, vervolgt Heerkes: “Preadyz maakt in haar dienstverlening gebruik van een breed Visma-portfolio, met daarin HRM, Payroll, Finance en Spend Cloud van ProActive. Om onze dienstverlening en advisering aan de klant te optimaliseren zetten we steeds meer gecombineerde data in, bijvoorbeeld de data uit de Visma-tools en uit Cogix. Cogix is een planning & control tool, waar de financiële data bij elkaar komt zodat scholen goed kunnen sturen op hun begroting versus de gerealiseerde kosten.”
Preadyz bedient onderwijsinstellingen vanuit drie domeinen: HR-processen, financiële processen en overige processen. Om alle klanten in het pluriforme onderwijslandschap naar wens te kunnen bedienen heeft Preadyz drie soorten dienstverlening ontwikkeld, legt Jan Hofstra uit: “Voor de kleine instellingen doen wij alles, zij doen alleen de invoer aan de voorkant. Voor middelgrote klanten kiezen we voor een middenweg, waar een klant een deel doet en wij een deel invullen. Grote klanten doen alles zelf. Voor hen verzorgen wij de applicaties en het functioneel beheer en vervolgens doet de klant alles zelf.”
Preadyz kan in haar dienstverlening flexibel zijn vanwege self service, workflows en automatiseringsmogelijkheden in de HR- en Finance software van Visma. Het digitaliseren van die processen zorgt ook voor de benodigde data en inzichten, waardoor scholen - klein en groot - beter kunnen bijsturen op proces en beleid.
Uiteindelijk gaat het om volledige digitale ondersteuning van de bedrijfsvoering én om maatwerk, zegt Hofstra: “Wij faciliteren zoveel mogelijk. We kunnen buiten de standaarden om heel veel voor onze klanten inrichten rondom autorisaties en de manier waarop zij de processen willen organiseren. Hoever je gaat met automatiseren ligt ook weer erg aan de omvang van de klant. In kleinere organisaties weet het management vaak hoe het zit, wie er ziek is en hoe ze het beste met die individuele medewerkers kunnen omgaan. Maar als je 700 mensen in dienst hebt kun je niet meer zo ‘op de persoon’ sturen en wil je meer sturen op het proces.
Bij de dienstverlening van Preadyz staan vier principes centraal: Persoonlijk, Hulpvaardig, Innoverend en Ondernemend. “Die principes maken ons uniek” zegt Gerjan Heerkes: “In onze organisatie is geen hiërarchie. Onze medewerkers hebben zoveel mogelijk eigen verantwoordelijkheid en iedereen is direct bereikbaar. Een van de reacties die we steeds terugkrijgen van onze klanten is onze directheid en onze snelle bereikbaarheid, die we combineren met innovatieve software. Bovendien zijn we supertransparant. Als we onze klanten vertellen wat er allemaal kan met veel minder moeite, dan valt hun mond vaak open van verbazing. We zien dat er bij veel organisaties nog veel te winnen is door samen met de klant te kijken hoe processen slimmer en efficiënter kunnen worden uitgevoerd. Het is mooi om een rol te spelen in het ontzorgen van deze klanten en slimme software in te zetten zodat alles goed geautomatiseerd wordt. Dat is ons doel. Wij hoeven niet de grootste te worden, maar we willen wel de beste zijn en blijven.”


Voor vragen of meer informatie
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de Preadyz Update
We hebben je toestemming nodig om je persoonlijke gegevens te verwerken conform onze Privacyverklaring:
Bekijk eerder verzonden Preadyz Updates en andere berichten:
- Uitnodiging bijeenkomst 1-pitters op 17 mei 2022
- Preadyz Update van 14 december 2021
- Aankondiging Preadyz Koffie Moment - Najaar 2021
- Preadyz Update van 1 juli 2021
- Berichtgeving Maak optimaal gebruik van je kostendragers van 3 juni 2021
- Aankondiging webinar Modernisering PF Primair Onderwijs 16 juni 2021
- Aankondiging Subsidieregeling Suvis van 27 mei 2021
- Preadyz Update van 26 maart 2021
- Aankondiging combi-trainingen op 16 maart 2021
- Preadyz Update Special 'Subsidie Extra Hulp voor de Klas' van 11 januari 2021
- Preadyz Update van 10 december 2020
- Eindejaarsbrief PSA van 11 november 2020
- Preadyz Update van 8 oktober 2020
- Berichtgeving Aankondiging zomervakantie van 2 juli 2020
- Preadyz Update van 23 juni 2020
- Aankondiging nieuwe versie Verzuim Manager 2.0 op 11 juni 2020
- Berichtgeving personeelszaken VO op 20 mei 2020
- Berichtgeving personeelszaken PO op 19 mei 2020
- Preadyz Update Special 'Onderhandelaarsakkoord CAO VO 2020' op 24 april 2020
- Preadyz Update Special 'CAO PO 2019-2020 definitief vastgesteld' op 9 april 2020
- Preadyz Update Special 'Gevolgen coronavirus personele zaken PO' op 1 april 2020
- Preadyz Update Special 'Zonnepanelen op je school' op 2 maart 2020
- Preadyz Update van 13 februari 2020
- Preadyz Update Special 'Laatste nieuws CAO PO' op 29 januari 2020
- Preadyz Update van 10 december 2019
- Aanbod Preadyz Loonkostentool op 28 november 2019
- Uitnodiging Preadyz Talentenmiddag op 28 november 2019
- PSA Eindejaarsbericht Preadyz van 11 november 2019
- Preadyz Update van 10 september 2019
- Preadyz Update van 14 mei 2019
- Verzoek om Preadyz te nomineren voor Exact Cloud Award
- Preadyz Update van 12 februari 2019
- Preadyz Update van 10 december 2018
- Uitnodiging Preadyz Inspiratiemiddag 20 november 2018
- Preadyz Update van 10 oktober 2018
- Preadyz Update Zomerspecial van 8 augustus 2018
- Preadyz Update Nieuws lerarenregister van 12 juni 2018
- Preadyz Update 'Onderhandelsakkoord CAO Special' van 7 juni 2018
- Preadyz Update 'Preadyz Inspiratiemiddag' van 5 juni 2018
- Preadyz Update van 18 mei 2018
- Preadyz Update van 9 maart 2018
- Preadyz Update 'AVG Special' van 19 februari 2018
- Preadyz Update 'Talent Special' van 22 januari 2018
- Preadyz Update van 7 december 2017
- Preadyz Update van 10 november 2017
(Het kan zo zijn dat sommige links naar artikelen in het archief met nieuwsbrieven niet meer actueel zijn en niet meer werken.)