Impressie Talentenmiddag 28 november 2019

28 november 2019

"De Talentenmiddag was een interessante middag waar ik na afloop met nieuwe inzichten mijn weg naar huis heb vervolgd. Hetgeen wat mij vooral bij is gebleven, is wat "talent" inhoudt en hoe je talent ontdekt. Deze inzichten kunnen zeker op mijn werkplek ingezet worden.
 
Inhoudelijk waren beide workshops goed, maar  ik miste tijdens de tweede workshop de koppeling tussen vitale school en talent. Hier hadden de sprekers meer uit kunnen halen. Daarnaast was het (helaas) meer een lezing dan een workshop.
 
Het eerste deel van de middag werd verzorgd door Maurice van Raalte (van TMA), een interactieve workshop waarbij je de inhoud spelenderwijs ervoer. Hierdoor kwam de informatie beter binnen en is deze mij ook bijgebleven. Daarnaast leer je anderen ook een beetje kennen (sociaal contact). Dit deel van de middag had mijns inziens een meerwaarde.
 
Ondanks dat de tweede workshop minder verbinding had met talent, heb ik toch nuttige informatie kunnen vergaren. Tevens was de locatie prachtig en de verzorging prima!
 
De bijeenkomsten van Preadyz worden steeds interactiever. Het is prettig om niet alleen door de inhoud, maar juist ook door diverse werkvormen geïnspireerd te worden. Ik ben nieuwsgierig naar de volgende bijeenkomst ..."

Leonora Maijchrzak-Latumalea

Executive Office Manager
CBS De Borg in Haren

Bekijk het filmpje voor een impressie

Abonneer je op ons YouTube kanaal

Slideshow 

Line-up sprekers en workshopleiders Preadyz Talentenmiddag

0 (3)

Maurice van Raalte

Maurice is werkzaam bij TMA
als business developer en helpt organisaties om meer uit het talent
van hun medewerkers te halen.
Lees meer >

Maurice van Raalte

Is buitengewoon geïnteresseerd in: mens en gedrag, het verbinden van gewenst gedrag (organisatie) met voorkeursgedrag (de mens) en vice versa en mensen en organisatie helpen bewegen.

karel-jonker-1

Karel Jonker

Karel is directeur van VEGRO (expertisecentrum in hulpmiddelen), eigenaar van de Leefstijlacademie
en sportinstructeur.
Lees meer >

Karel Jonker

Zijn rode draad is het beïnvloeden van gedrag, motiveren, grenzen opzoeken, verleggen en respecteren. Hij verzorgt opleidingen en biedt coaching om de volle potentie uit medewerkers, teams en organisaties te halen.

jan-de-jonge

Jan de Jonge

Jan heeft ruim 25 jaar ervaring binnen overheid, zorg en onderwijs. Medeoprichter en partner van Nieuw Organiseren: organiseren vanuit vertrouwen. Lees meer >

Jan de Jonge

Zijn aanpak kenmerkt zich door een beide-benen-op-de-grond benadering. Hij heeft diverse publicaties op zijn naam op terreinen als leiderschap, organisatieontwikkeling en HR.

Inhoud workshops

  • Workshop: Aan de slag met TMA

    'Mensen functioneren het best, komen zelf in actie en zijn het meest betrokken als ze werk doen wat in lijn ligt met hun talenten, capaciteiten en competenties.'

    Hoeveel talenten kun je uit je blote hoofd opnoemen? Twee of drie? Misschien vier? Best lastig in een wereld waar we gewend zijn om te kijken wat iemand niet kan. Wil jij ook inzichten krijgen hoe je de talenten van medewerkers kunt ontdekken? En hoe je deze talenten kunt gaan inzetten om toe te werken naar meer werkplezier en daardoor een betere performance?

    Tijdens de workshop gaan we zelf aan de slag met de TMA methode (Talenten Motivatie Analyse) onder leiding van Maurice van Raalte.  

  • Workshop: Op weg naar een vitale school

    De ambitie van iedere school is om een vitale school te zijn: een school waar leerlingen met plezier leren en waar bevlogen medewerkers uitdagend en toekomstgericht onderwijs bieden.

    De werkelijkheid is echter weerbarstig, zo laten de cijfers zien.1 op de 5 leraren krijgt te maken met een burnout en 4 van de 10 scholen kampt met een tekort aan leraren. Het ziekteverzuim binnen het onderwijs is hoog en er zijn te weinig invallers om dit op te vangen. Het wordt steeds moeilijker om vacatures in te vullen. Zittende leraren ervaren een hoge regeldruk: verplichtingen die van hogerhand worden opgelegd en de handelingsruimte beperken.

    Een vitale school biedt medewerkers ruimte. Ruimte om zelf te bepalen hoe ze hun werk doen. Ruimte om hun ambities waar te maken. Ruimte om zich te ontwikkelen. Vitale medewerkers maken gebruik van deze ruimte.

    In deze interactieve workshop maken Jan de Jonge en Karel Jonker een start met je expeditie op weg naar een vitale school. Een school die mensen weet te boeien en te binden.

0 (3)
jan-de-jonge
karel-jonker-1
group-2351896_1280

Voor vragen of meer informatie:

Jurriën de la Vieter
adviseur P&O

06 21 10 17 49
j.delavieter@preadyz.nl

Jurriën de la Vieter

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de Preadyz Update

!
!
!

We hebben je toestemming nodig om je persoonlijke gegevens te verwerken conform onze Privacyverklaring: 

Terms and Conditions checkbox is required.
Something went wrong. Please check your entries and try again.